Jaki kombajn kosmetyczny wybrać?
Kombajn kosmetyczny to urządzenie spotykane w większości salonów kosmetycznych i medycyny estetycznej. Tym mianem określa się zazwyczaj maszynę, przy pomocy której kosmetyczka może wykonać więcej, niż 1 rodzaj zabiegu.
Jednak nazwa ta jest na tyle pojemna, że mianem tym określa się zarówno urządzenia mieszczące się na stoliku kosmetycznym, jak i prawdziwe "wieże", zaopatrzone w podstawę na kółkach i wyposażone nawet w kilkanaście głowic. Alternatywą dla kombajnu kosmetycznego jest posiadanie kilku urządzeń jednofunkcyjnych. Każde z tych rozwiązań posiada swoje wady i zalety.
Wady i zalety kombajnu kosmetycznego
Jedną z głównych zalet posiadania takiego urządzenia jest oszczędność miejsca w gabinecie. Zazwyczaj jednofunkcyjne odpowiedniki kombajnu typu "14 w 1" czy "27 w 1" zajęłyby mnóstwo miejsca i wymagałyby zakupienia dodatkowego wyposażenia typu stolik kosmetyczny czy szafa z półkami.
Kombajn składa się najczęściej z podstawy oraz głowic odpowiadających rodzajom zabiegów, jakie możemy wybrać. Takie rozwiązanie będzie korzystne dla kosmetyczek wykonujących zabiegi u klientów w domu. Z myślą o takich osobach powstały urządzenia zamknięte w ułatwiającą przenoszenie walizkę.
Kolejny argument za zakupem kombajnu to jego cena. W porównaniu z sumą cen urządzeń jednofunkcyjnych zazwyczaj okazuje się, że korzystniej jest zakupić urządzenie wielofunkcyjne. Warto jednak pamiętać, że taki zakup wiąże się ze sporym, jednorazowym wydatkiem, który można rozłożyć w czasie gdy poszczególne kombajny kosmetologiczne (jednofunkcyjne) kupuje się sukcesywnie, w miarę rozwoju gabinetu.
Nawet urządzenia czasem się psują. Przy podejmowaniu decyzji o zakupie warto ustalić z dostawcą, jak wygląda naprawa. Nie zawsze w cenie maszyny zawarty jest dojazd do gabinetu i naprawa usterki na miejscu. W wielu przypadkach urządzenie należy odesłać w całości do serwisu gwaranta, co wiąże się z koniecznością odwoływania lub przekładania wizyt. W przypadku kilku pojedynczych urządzeń nadal istnieje możliwość oferowania zabiegów na z użyciem pozostałych, sprawnych sprzętów.
Do przemyślenia pozostaje jeszcze kwestia liczby zabiegów, jakie w gabinecie mogą być wykonywane w jednym czasie. O ile możliwości kadrowe i przestrzeń pozwalają na przyjęcie kilku klientek na raz, trzeba mieć na uwadze, że z pomocą większości wielofunkcyjnych urządzeń, istnieje możliwość wykonania tylko jednego rodzaju zabiegu w danym czasie.
Co prawda na rynku pojawiły się rozwiązania, pozwalające na wykonywanie kilku zabiegów przy użyciu jednej maszyny w tym samym czasie, ale zakup kilku urządzeń o mniejszej liczbie funkcji będzie korzystniejszy finansowo.
Cena kombajnu kosmetycznego
Ponieważ pojęcie kombajnu jest szerokie, rozpiętość cenowa takich urządzeń jest znaczna. Urządzenia, za pomocą których można wykonać do 6 różnych zabiegów wiążą się z inwestycją mniejszą, niż tysiąc złotych brutto. Urządzenia wielofunkcyjne (mające nawet 30 różnych funkcjonalności), importowane to nakład finansowy od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
Z kolei urządzenia konfigurowane pod indywidualne potrzeby i produkowane w Polsce lub zawierające nowoczesne funkcjonalności i umożliwiające wykonanie specjalistycznych zabiegi mogą wiązać się z jednorazowym wydatkiem nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Warto zatem przed zakupem podjąć decyzję, jakiego rodzaju zabiegi będą oferowane w gabinecie i czy spotkają się one z aprobatą klientek.
Finansowanie zakupu kombajnu
Jeśli planujemy zakupić kombajn a nie dysponujemy odpowiednimi środkami, warto rozważyć zakup na raty bądź leasing. Takie rozwiązanie dostępne jest niemal u wszystkich dostawców działających na terenie naszego kraju. Nowo otwierające się gabinety mają szanse uzyskać środki z dotacji unijnych.
O ile zostaną spełnione określone warunki, dotacja jest bezzwrotna, a jej wysokość może wynieść nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jeśli żadna z tych możliwości nie jest dostępna, warto przemyśleć zakup sprzętu używanego. Zdarza się, że maszynę użytkowaną sporadycznie odkupimy za niewielką kwotę od osoby, która zdecydowała się zamknąć gabinet po okresie, w którym dotacja stała się bezzwrotna.
Ile i jakie funkcje może posiadać kombajn kosmetyczny?
Najczęściej urządzenia do 6 funkcji umożliwiają wykonanie podstawowych zabiegów oczyszczających na twarz, np. peeling kawitacyjny, prądy d'arsonvala czy mikrodermabrazja diamentowa. Niektóre posiadają również możliwość wykonania zabiegów modelujących ciało, np. masaż podciśnieniowy.
Często mamy do czynienia z zabiegami opartymi na podobnym mechanizmie działania, na przykład jeśli urządzenie pozwala wykonać peeling kawitacyjny, to zazwyczaj możliwa jest również sonoforeza, a po zmianie głowicy - kawitacja ultradźwiękowa na twarz i ciało.
W tym przypadku wszystkie wymienione zabiegi wykonywane są w oparciu o działanie ultradźwięków. Wszystko zatem zależy, jakie rodzaje oddziaływania wykorzystywane są w zabiegach. Mogą to być fale radiowe, prądy, ultradźwięki, impulsy światła.
Duże kombajny stacjonarne mogą być wyposażone w analizatory skóry - od najprostszego, czyli lampy Wooda, po bardziej zaawansowane, w postaci mikrokamer wideo, umożliwiających obejrzenie skóry pod dużym powiększeniem, a nawet zmierzenie długości i głębokości zmarszczek. Dodatkowym elementem, ułatwiającym pracę kosmetyczce, jest zamocowana do podstawy lampa z lupą.
Możliwości dostosowania kombajnu do indywidualnych potrzeb
Na polskim rynku dostępne są kombajny produkowane w Polsce oraz urządzenia importowane. Te pierwsze wiążą się z możliwością wyboru wyglądu oraz liczby i rodzajów funkcjonalności.
Klient ma do dyspozycji kreator on-line, w którym projektuje maszynę idealnie dopasowaną do potrzeb gabinetu, ale musi liczyć się często z koniecznością zainwestowania większych środków, niż w przypadku produktu gotowego. Kombajny importowane mają ściśle określoną liczbę i rodzaj funkcji ale zazwyczaj są bardziej atrakcyjne cenowo.
Zatem: jaki kombajn kosmetyczny wybrać?
Niezależnie od cech samego urządzenia, jego wybór powinien być poprzedzony analizą potrzeb potencjalnych klientów i zasobnością ich portfeli. Warto również zapoznać się z ofertą konkurencyjnych gabinetów, znajdujących się w okolicy.
Należy ponadto zaplanować kampanię informacyjną w mediach społecznościowych oraz w gabinecie. Często do urządzeń dodawane są gotowe materiały promocyjne, które po uzupełnieniu danymi kontaktowymi, można rozdawać obecnym i potencjalnym klientom.
Być może niewielki rabat lub drobny upominek zachęci je do wypróbowania nowych możliwości upiększenia twarzy i cała. W końcu nawet najmniejsza inwestycja ma na celu zwiększenie dochodu gabinetu, zatem idealnie byłoby, gdyby zakup szybko się zwrócił, a zadowoleni z nowych zabiegów klienci polecali je swoim znajomym.